Lynda_Creating_a_Game_Environment_in_Blender_and_Unity

این دوره ساخت محیط بازی را با استفاده از Blender و Unity آموزش می دهد. در این آموزش تصویری نحوه مدلسازی بخش های مختلف در بازی از قبیل ساختمان های اطراف ، محیط بازی ، گردشگاهها ، طراحی اشخاص ، موجودات و… را می آموزید.
این دوره آموزشی محصول موسسه Lynda است.

سرفصل های دوره:

  • کار با Blender و Unity
  • نحوه مقیس بندی تصاویر
  • نحوه مدل سازی ساختمان ها
  • نحوه مدل سازی خط لوله
  • نحوه مدلسازی تونل
  • نحوه مدلسازی گردشگاه ها
  • نحوه ایجاد گردشگاهها
  • نحوه مدل سازی حیاط خانه
  • نحوه ترسیم نقشه
  • نقشه برداری از گردشگاهها
  • نحوه مسیریابی در بازی
  • نحوه رنگ آمیزی تصاویر
  • کار با Unity
  • کار با مدل های پیش فرض Blender
  • نحوه تنظیم صحنه در Unity
  • طراحی زمین در Unity
  • نحوه تست و اشکال زدایی برنامه
  • و…

عنوان دوره: Lynda Creating a Game Environment in Blender and Unity
سطح: متوسط
مدت زمان: 3 ساعت و 13 دقیقه
نویسنده: Darrin Lile


توضیحات:

Lynda Creating a Game Environment in Blender and Unity

Darrin Lile
3h 13m
Intermediate

Learn how to model and texture a game environment, like the detailed city scene shown in this course, in Blender. Author Darrin Lile provides a "how and why" overview of the entire process, starting with modeling sections of the environment, which can be used to construct the game level in a modular way. Next Darrin shows how to UV map the objects in the scene and how to use Photoshop to create the textures. Finally, he goes over the process of exporting the assets to the Unity game engine, where he adds materials and textures and tests the scene.
Topics include:
Testing the scale
Modeling buildings and pipes
Creating walkways
UV mapping
Creating textures
Importing the scene in Unity

Introduction
2m 35s
Welcome
1m 2s
What you should know
59s
Using exercise files
34s
1. Working in Scale
17m 32s
Scale in Blender and Unity
5m 24s
Testing environment scale
7m 36s
Testing the scale of the buildings
4m 32s
2. Modeling the Buildings and Pipes
54m 11s
Modeling the buildings
6m 30s
Continuing the buildings
11m 29s
Finishing the buildings
3m 54s
Modeling the pipes
10m 24s
Modeling the vents
11m 21s
Modeling the street lamp and pivot points
10m 33s
3. Modeling the Walkways
16m 16s
Creating the walkways
11m 10s
Modeling the courtyard
5m 6s
4. UV Mapping the Scene
37m 11s
UV mapping the building
15m 40s
UV mapping the pipes and vent
11m 50s
UV mapping the walkways
9m 41s
5. Creating Materials and Textures
35m 29s
Creating textures for the building
14m 17s
Creating texture for the pathway
5m 0s
Creating color and normal maps for the pipes
10m 7s
Creating seamless textures
6m 5s
6. Importing the Scene into Unity
29m 26s
Exporting models from Blender
4m 11s
Arranging the scene in Unity
9m 21s
Transforms, colliders, and materials
6m 59s
Creating a terrain in Unity
8m 55s
Conclusion
48s
Conclusion and next steps
48s