X-Particles 4 افزودن یک stellar به Cinema 4D است که امکان ایجاد سریع و آسان شبیه سازی های سیال، دینامیک ها و تلاقی های رندر شده نهایی را به هنرمندان می دهد. دوره را با این پلاگین قوی شروع می کنیم و همراه با Andy Needham مربی دوره به بررسی رابط Emitter می پردازیم و نحوه ی استفاده از اصلاح کننده ها را برای تغییر ظاهر و رفتار ذرات بررسی می کنیم. مربی روش ایجاد ذرات قابل مشاهده، شبیه سازی سیال و fire و همچنین رندر کردن کار را توضیح می دهد. او در ادامه روش های دیگری را برای sculpt ذرات مطرح کرده و راهنمایی های مفیدی را برای افزایش گردش کار شما به اشتراک می گذارد.

سرفصل ها:

• کار با کلید تب Emitter
• تنظیم ذرات با modifiers
• ایجاد ذرات قابل مشاهده
• ایجاد turbulence سفارشی با FlowField
• ذخیره سازی در ذرات X
• تعدیل تنظیمات متریال ها
• Tag و دیگر اشیا
• ذرات Sculpting
• ذخیره و بارگذاری پیش تنظیم
• شروع با ذرات X
• ذرات X چیست؟
• موارد جدید در X-Particles 4
• کارهایی که می توانید با پلاگین X-Particles انجام دهید
• راهنمای شروع سریع
• راه اندازی یک طرح X-Particles
• مروری بر شی ء سیستم
• درک Emitter
• کلید تب شیء
• کلید تب داده گسترده و Emission
• کلید تب Groups و Display
• کلید تب Questions
• کلید تب Modifiers
• کلید تب ویرایش و Advanced
• انتشار ذرات از اشیاء و بافت
• استفاده از کنترل های انحراف emitter
• مروری بر Modifiers
• نحوه ی عملکرد یک Modifier
• استفاده از modifiers با falloffs
• چگونه می توان ذرات را به حرکت در آورد؟ (Turbulence)
• کنترل جذب ذرات، تحریک و هدف گذاری
• تغییر سرعت ذرات، مقیاس و عمر
• استفاده از Weight برای میکس کردن قدرت modifier
• مفاهیم قدرت X-Particles
• گروه ها
• راه اندازی اکشن ها
• تلاقی دادن ذرات
• وراثت
• نقشه برداری داده ها
• شبیه سازی ذخیره سازی
• ایجاد ذرات قابل مشاهده
• ایجاد هندسه از ذرات
• ایجاد trails
• ساخت شبکه ها و الگوهای شبکه مانند
• ایجاد ساختارهای plant-like
• استفاده از شی CellAuto
• کار با OpenVDB Mesher
• دینامیک و محدودیت ها
• بررسی دینامیک و محدودیت ها
• نحوه ی ایجاد افکت های سیال
• نحوه ی شروع fire با ExplosiaFX
• پیشرفت ذرات و ذخیره ExplosiaFX
• ساخت turbulence سفارشی با FlowField
• کار با ClothFX
• رندرکردن و متریال های X-Particles
• تنظیمات رندرکردن و متریال های X-Particles
• رندرکردن C4D splines با متریال XP
• استفاده از متریال XP Gaseous
• رندر کردن volumetric و ذرات روشنایی
• Tags و دیگر اشیاء
• نقشه ی Wet
• ذرات Freezing
• گرانش نیوتن
• Deformers
• ایجاد کننده ی VertexMap
• Circle Packer
• دیگر راه های Sculpting ذرات
• استفاده از C4D deformers
• استفاده از mograph effectors
• نقاشی ذرات
• نکات گردش کار
• نامگذاری و سازمان
• نصب آیکون برای شناسایی بخش های مختلف شبیه سازی
• تغییر تنظیمات پیش فرض
• ذخیره و بارگذاری پیش تنظیم
• نمای کلی چالش
• راه حل چالش
• نتیجه
• مراحل بعدی