پیشنهاد فرادرس

طراحی بازیهای چند سکویی با MonoGame

دسته بندی ها: برنامه نویسی موبایل ، آموزش های پلورال سایت (Pluralsight) ، آموزش ساخت بازی ، برنامه نویسی ویندوز فون ، آموزش برنامه نویسی اندروید (Android) ، آموزش برنامه نویسی IOS ، آموزش XNA ، آموزش MonoGame

طراحی-بازیهای-چند-سکویی-با-monogame

MonoGame یک فریمورک مبتنی بر XNA است که به وسیله آن می توانید بازی هایی طراحی کنید که روی ویندوز، اندروید و iOS اجرا شوند.

این فریمورک را می توانید در محیط Visual Studio یا  Xarmin Soft به کار ببرید.

یک دوره آموزشی از Pluralsight در خصوص طراحی بازی با MonoGame برای دانلود آماده کرده ایم.

خلاصه سرفصل های این دوره آموزشی:

  • آشنایی با MonoGame
  • آشنایی با XNA
  • نصب MonoGame
  • شروع طراحی بازی Pong Clone
  • معرفی بازی
  • تعریف پدال های مورد استفاده در بازی
  • استفاده از اسکریپت های مورد نیاز
  • ایجاد حرکت برای پدال ها
  • ایجاد توپ برای بازی
  • کدنویسی های مربوط به حرکت توپ در محیط بازی
  • طراحی رقیب کامپیوتری برای بازی
  • مبانی تشخیص ضربه
  • طراحی سیستم امتیاز دهی در بازی
  • پیاده سازی سیستم هوش مصنوعی در بازی
  • نصب Mono For Android و لینک کردن کدها به آن
  • آماده سازی بازی برای اجرای روی سیستم عامل Android
  • کنترل بازی با استفاده از رابط لمسی
  • آماده سازی بازی برای اجرای روی سیستم عامل iOS
  • آماده سازی بازی برای اجرا روی سیستم عامل Windows Phone 7

 

عنوان دوره آموزشی: Cross Platform Game Development with MonoGame سطح: متوسط مدت زمان: 3 ساعت و 27 دقیقه نویسنده: John Sonmez

لیست سرفصل های دوره آموزشی:

Introduction to MonoGame		 00:25:56	
Course Introduction
 00:32	
What This Course Covers
 01:39	
Overview of Game Development
 03:24	
Course Goals
 01:17	
What is XNA?
 01:39	
What is MonoGame?
 04:51	
Why MonoGame?
 04:04	
How MonoGame Works
 02:44	
Installing
 02:24	
The MonoGame Project
 02:56	
Summary
 00:26	
Building a Pong Clone		 00:54:50	
Introduction
 00:40	
Pong Basics
 01:03	
Breaking Apart the Game
 01:44	
Building the Paddle Overview
 01:59	
Drawing the Paddle
 02:08	
Demo: Building the Paddle
 04:52	
Refactoring to use Sprite
 07:46	
Making the Paddle Movable
 02:51	
Demo: Making the Paddle Movable
 07:30	
Restricting the Paddle
 02:16	
Demo: Restricting the Paddle
 05:31	
Making a Ball
 01:22	
Demo: Making a Ball
 08:13	
Firing the Ball
 05:57	
Summary
 00:58	
Finishing the Pong Clone		 00:51:25	
Introduction
 01:08	
Keeping the Ball in Bounds
 02:15	
Reflecting the Ball
 05:29	
Adding a Computer Player
 02:25	
Implementing the Computer Paddle
 03:25	
Moving the Computer Paddle
 08:46	
Collision Detection Basics
 02:02	
Implementing Collision Detection
 03:05	
Scoring
 03:17	
Drawing the Score
 09:32	
Updating the Score
 04:02	
AI
 01:44	
Implementing Basic AI
 02:41	
Summary
 01:34	
Running on Android		 00:28:06	
Introduction
 00:40	
Overview
 01:30	
Mono for Android
 01:45	
Installing Mono for Android
 00:57	
Creating the Project
 02:08	
Linking the Code
 01:56	
Getting Ready to Run
 02:55	
Running on a Device
 00:42	
Touch Controls
 01:35	
Implementing Dragging
 09:18	
Implementing Tap
 02:34	
Firing the Ball
 00:22	
Backwards Compatibility
 01:08	
Summary
 00:36	
Running on iOS		 00:31:22	
Introduction
 00:51	
Prerequisites
 01:11	
The Basic Plan
 01:06	
MonoTouch
 01:58	
Creating the Project
 02:08	
Getting MonoGame
 02:09	
Adding MonoGame
 02:25	
Launching the Game
 03:31	
The Velocity Problem
 03:33	
Fixing Velocity
 05:06	
Touch Issue
 01:21	
No Keyboard
 03:39	
Fixing the Ball
 01:28	
Summary
 00:56	
Running on WP7 and More		 00:16:08	
Introduction
 00:53	
Basic Plan
 01:15	
Installing WP7 SDK
 01:48	
Creating the Project
 01:57	
Linking Files
 03:11	
Launching the Game
 02:25	
Back to Windows 7
 01:23	
Other Platforms
 02:43	
Summary
 00:33

حجم فایل:626MB

 

آیا این نوشته را دوست داشتید؟
Pluralsight Cross Platform Game Development with MonoGame

پیشنهاد فرادرس